zoekmachine adverteren

Zoekmachine adverteren

Uw AdWordsstrategie wordt afhankelijk van de doelen die u wilt bereiken. Webizx zet strategieën op aan de hand van uw doelstellingen die we willen bereiken en de fasen van deze doelstellingen. Het verschil tussen betaalde zoekresultaten en organische zoekresultaten is dat betaalde zoekresultaten direct bovenaan in Google komen te staan.

Met Google AdWords is het mogelijk om heel gericht te adverteren om uiteindelijk meer conversies te realiseren voor uw website. Op deze manier wordt uw zichtbaarheid op het internet verbeterd.

Het is mogelijk om uw advertenties te targetten op geografie, bijvoorbeeld steden, provincies of land. Aan de hand van een gedegen analyse moet blijken welke provincies voor u het meest winstgevend zijn. Daarnaast is het ook mogelijk om uw advertenties te targetten op specifieke tijden of dagen.

Kosten van zoekmachine adverteren?

Binnen zoekmachine adverteren betaalt u per klik. Dit houdt in dat u alleen betaald wanneer een potentiële klant op uw advertentie klikt. Waarom we deze bezoekers definiëren als potentiële klanten heeft te maken met het feit dat bezoekers op bepaalde zoekwoorden op uw advertentie terechtkomt, waarop u graag gevonden wilt worden. Als adverteerder kunt u zelf bepalen hoeveel u wilt uitbesteden aan zoekmachine adverteren.

Google AdWords maakt gebruik van een kwaliteitsscore. De kwaliteitsscore van een advertentie wordt bepaald aan de hand van een schatting van de kwaliteit van uw zoekwoorden en de landingspagina waarop u uw bezoekers terecht laat komen. Hoe hoger uw kwaliteitsscore van een advertentie, hoe lager de prijs per klik (CPC) die een adverteerder hoeft te betalen.
Webizx heeft de specialisatie in huis om uw kwaliteitsscore per advertentie te optimaliseren om minder CPC te betalen per advertentie.

Naast een uitgebreide doelgroepanalyse en zoekwoordenanalyse bekijken we concreet welke campagnes we kunnen opleveren, wat de kosten per lead worden, aantal contactaanvragen. Aan de hand maken we deze resultaten meetbaar en optimaliseren wij uw advertentiecampagnes.
Webizx gaat gestructureerd met uw advertentiebudget om. Met onze specialisatie leveren we meer rendement en extra conversies.

Door continue optimalisatie in uw AdWords-campagnes behalen we extra rendement en maandelijks ontvangt u van ons een uitgebreide rapportage. Onze SEA-specialist is gecertificeerd voor zowel Google AdWords en Google Analytics.

Voordelen van SEA adverteren
  • 1) Zeer gericht op uw doelgroep adverteren 
    Met Google AdWords kunt u direct uw doelgroep aanspreken en bovenaan de pagina komen in de zoekmachine Google. U kunt uw potentiële doelgroep direct bereiken door uw gerichte advertenties en op basis van de doelstellingen campagnes opzetten (bijv. remarketing-campagnes, enzovoort).
  • 2) Zelf uw budget bepalen
    U betaalt alleen als bezoekers op uw advertentie klikken. We kunnen diverse biedstrategieën en uw budget selecteren om uw advertentiecampagnes te optimaliseren.
  • 3) 24/7 adverteren
    Via Google AdWords is het mogelijk om zelf uw tijdstippen te bepalen, analyseren we Analytics om te kijken welke uren en dagen de meeste omzet draaien en houden we rekening met externe invloeden.
  • 4) Resultaten zijn overzichtelijk
    Door conversion tracking en andere aanwezige tools is het mogelijk om uw AdWords-campagnes precies te analyseren. Door deze inzichten kunnen we campagnes bijsturen die op dat moment verbeterd kunnen worden. Zo zijn wij in staat om op korte termijn direct uw leadsaantallen te verbeteren.
Ons stappenplan
  • 1) Doelgroepanalyse
    Voordat we uw eerste euro investeren, bekijken we via een gedegen analyse eerst het gedrag van uw doelgroep, hoe gedragen deze klanten zich op het internet, waarmee zijn ze te triggeren?
  • 2) Bereik AdWords-campagnes definiëren
    In deze fase analyseren we het totale bereik, analyseren we de zoekwoorden die voor uw campagnes relevant zijn en wordt uw budget per maand vastgesteld.
  • 3) Opzetten van uw Google AdWords campagne(s)
    Na een uitgebreide doelgroepanalyse, zoekwoordenanalyse en de branche, zodat we weten hoe we uw potentiële doelgroep kunnen aanspreken kunnen we uw campagnes opzetten. In deze fase wordt naast de opzet ook landingspagina’s geschreven.
  • 4) Rapportage & analyse
    Maandelijks rapporteren we de resultaten en bekijken we de mogelijkheden om uw campagnes te optimaliseren. De ervaring leert dat aanpassingen in het begin dagelijks nodig zijn en uiteindelijk wekelijks. Op deze manier krijgt u een duidelijk beeld in het rendement van uw investeringen.

Google Partner

Webizx is officieel gecertificeerd als Google Partner. Wij zijn een erkend bureau om onze klanten te voorzien van zijn of haar zoekmachine adverteren strategie. Wij zijn op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen Search Engine Advertising (SEA)

Google partner Webizx

Neem contact op

Lees meer over onze methoden

Google Display campagnes

Dynamische remarketing