web analytics

Web Analytics

Met het opzetten van campagnes via Google AdWordszoekmachine optimalisatie, Facebook en/of andere social media campagnes willen we weten welke online kanalen rendement opleveren, door middel van web analytics. Om uw campagnes inzichtelijk te maken is het noodzakelijk om deze campagnes van uw website te monitoren via diverse online tools, zoals: Google Analytics, Crazy Egg, Facebook Insights, et cetera.

Webizx analyseert de huidige statistieken van de website en begeleidt nieuwe geavanceerde technieken. Ook zorgen we maandelijks voor overzichtelijke rapportages en maken we dashboards aan de wensen van onze klanten, zodat we de relevante resultaten, die geschikt zijn voor de online doelstellingen voor de betreffende klant, binnen de organisatie direct inzichtelijk kunnen maken.

Via web analytics leren we bezoekers begrijpen en hierop in te spelen. Op die manier hoeven we geen budget te verspillen aan kanalen die weinig tot geen geld opleveren en kunnen we op die manier de ROI maximaliseren.

Web Analytics

Web Analytics uitbesteden

Welke onderdelen meten we met Web Analytics

Met behulp van web analytics tools brengen we een schat aan data in kaart over hoe bezoekers binnen uw website navigeren. Het zorgt voor het achterhalen van verschillende bottlenecks die we direct kunnen oplossen.

Met behulp van web analytics hebben wij binnen het team de mogelijkheid om vragen te beantwoorden, zoals: Hoe en via welke online kanalen zijn mijn bezoekers op mijn website gekomen? Wat is het rendement van online campagnes en wat is het rendement van mijn zoekwoorden? Hoe reageren bezoekers op verschillende doelen en webpagina’s op mijn website?

Voordelen Web Analytics
  • Objectieve informatie verkrijgen over uw websiteverkeer
  • Met succes kunnen wij alle online marketingcampagnes meten
  • Kansen ontdekken, campagne(s) bijsturen en direct actie ondernemen
  • Aan de hand van de data kunnen er snel conversie verbeteringen plaatsvinden
  • Analyseren in welke fase van het koopproces bezoekers afhaken
  • Analyseren hoe de verschillende mediakanalen invloed op elkaar hebben
  • Werken de bottlenecks weg van de website
Aanpak door Webizx
  • Doen vooraf een online Quickscan
  • Stellen doelstellingen vast en customer journey
  • Analyse statistieken website, meten huidige resultaten
  • Instellingen (doelen, trechters) in Analytics/Third party tools
  • Meetplan met website aanpassingen
  • Testen, meten, vergelijken
  • Statistieken beheer, optimaliseren, rapportage

Interesse in het uitbesteden van Web Analytics?

Heeft u interesse in het uitbesteden van uw web analytics? Dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen!

Maak een afspraak

Google Analytics Partner