conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie (CRO) wordt interessant als u voldoende bezoekers per maand heeft. En hoe frustrerend kan het zijn dat als u voldoende zoekverkeer binnenkrijgt, maar niet uw gewenste conversiedoelstellingen bereikt. Conversie optimalisatie is een online marketingstrategie, bedoeld om uw rendement te maximaliseren en tevens de gebruikerservaring te verbeteren.

CRO verbetert uw rendement door het aantal leads op uw website te converteren naar klanten door belangrijkste bottlenecks te analyseren door middel van onderzoek en op die manier de gebruikerservaring te optimaliseren. Als uw conversieratio bijvoorbeeld van 2% naar 4% stijgt, dan is dat meteen een verdubbeling van uw aantal conversies.

conversie optimalisatie bureau

Wat is conversie optimalisatie

Afhankelijk van uw website heeft uw website verschillende conversie doelen. Daarbij kan onderscheid gemaakt worden tussen micro- en macro conversies. Een micro conversie is bijvoorbeeld het invullen van een nieuwsbrief, een doel dat niet direct leidt tot omzet, maar op de lange termijn wel de mogelijkheid heeft om te resulteren in een macro conversie. Een macro conversie is een conversie dat wel leidt tot direct omzet, zoals een verkoop van een product of een dienst.

Conversie optimalisatie begint altijd met dataverzameling. Bezoekerssegmentatie en analyse van uw conversiefunnels kunnen belangrijke data opleveren. Na de analyse en dataverzameling zetten we hypotheses op met een betrouwbaarheidsniveau van 95% en bekijken we de validiteit van de testmethode.

Door testen kunnen we veranderingen en het effect daarvan waarnemen, die we definitief op uw website plaatsen als de testresultaten positief uitvallen.

Conversie optimalisatie is een belangrijk onderdeel binnen online marketing en is het verlengpunt van zoekmachine optimalisatie.

Neem contact op

conversie optimalisatie

Facetten van conversie optimalisatie

Per webpagina wordt uw website gestructureerd en geanalyseerd. Tijdens deze webanalyses komen verschillende bottlenecks en actiepunten, die zullen leiden tot de verbetering in uw conversies.

Na de analyse, dataverzameling en concrete doelstellingen stellen we een meetplan op, waarin we het proces inrichten. De tools zetten we beschikbaar en daarna starten we met het opzetten van diverse a/b-testen. Bij a/b-testen maken we kleine veranderingen weer op uw website, die meer conversies zullen opleveren als uw website onveranderd blijft.


Wat doen we?

Google partner Webizx

Overige diensten

Webizx levert verschillende online marketing diensten. Wilt u hoog in Google? Naast zoekmachine marketing en zoekmachine optimalisatie leveren wij: