Waarom AdWords campagnes uitbesteden goed is

Waarom AdWords campagnes uitbesteden goed is

Google AdWords wordt in de wereld van online adverteren steeds belangrijker voor bedrijven. Dat is ook logisch, want door middel van concrete zoekwoorden, interesses en doelgroep informatie is het heel makkelijk om uw doelgroep ook te bereiken door middel van Google AdWords campagnes. Als bedrijf betaal je per klik en is het mogelijk om uw advertentiebudget dagelijks te controleren. Een klik kan variëren van 0,40 cent tot 40 euro.

Google AdWords uitbesteden

Externe internetbureaus hebben een schat aan ervaring

Externe internetbureaus hebben een schat aan ervaring in verschillende branches. Ze zijn gewend om te werken met verschillende type organisaties en zijn in het verleden in aanraking gekomen met diverse problemen. Internetbureaus zijn in staat om na te denken over een aantal alternatieve manieren van kijken naar het probleem, vanwege hun uitgebreide probleemoplossende vermogen in diverse andere organisatorische set-ups.

Daarnaast hebben internetbureaus ook meer kennis in het opzetten van onderzoeken en onderzoek modellen om tot de beste resultaten te komen. Zij beschikken vaak over de laatste technieken en bezitten de kennis over de laatste trends en ontwikkelingen.

Google AdWords wordt steeds ingewikkelde in de concurrerende markt

In uw concurrerende markt wordt het steeds lastiger om organisch gevonden te worden. Ook uw concurrenten doen aan AdWords advertenties en de een maakt wel gebruik van een bureau en de ander niet. Uw concurrenten die wel zijn aangesloten bij een internetbureau zullen uiteindelijk hun advertenties optimaliseren aan die van hun concurrenten. Op die manier, als u uw AdWords niet laat uitbesteden, wordt het erg lastig om van deze partijen te winnen.

Er is ontzettend veel kennis nodig als u uw campagnes wilt optimaliseren aan de hand van de bewegende markt. Voor iedere advertentietegoed die u besteedt wilt u uiteraard zo veel mogelijk rendement halen. U zult eerst op de hoogte moeten zijn van de laatste ontwikkelingen en ervaring in het middel van Google AdWords. Er komt veel kijken bij het opzetten van deze winstgevende campagnes, zoals het opzetten van campagnes in: opzetten van zoekwoorden, kosten per klik, landingspagina’s ontwikkelen, bereik gerelateerde zoektermen berekenen, titels, omschrijvingen, en dat is nog maar het tipje van de sluier!

Het inhuren van een extern internetbureau kan dus veel geld schelen bij de opbouw van uw campagnes. In dat geval betaalt u elke maand een kleine fee, maar zo’n extern bureau zorgt wel voor de optimalisatie van uw campagnes en uw online aankopen.

De doorklikratio verschilt per product of dienst

Het klikbudget kan verschillen per product of dienst dat u verkoopt. Voor online energie vergelijken betaald een bedrijf die daarin wilt adverteren gemiddeld €27.- per klik. Belangrijk is het dan om een goede specialist in te schakelen, zodat zij het rendement op uw investeringen kunnen verbeteren. Het uitbesteden van Google AdWords is immers een investering en géén kostenpost.

Zo zullen beginnende AdWords-gebruikers voor de eerste keer een te hoog bedrag per klik betalen om bovenaan de pagina te komen. Externe internetbureaus kennen de kneepjes van het vak en kunnen het klikbudget maximaliseren aan de gekozen zoekwoorden. Zo kunnen bureaus uw advertentiekosten maandelijks makkelijk met €200.- verlagen en uiteindelijk meer conversies opleveren. Interessant dus!

AdWords budget hangt af van verschillende factoren

Een AdWords-tekstadvertentie is opgebouwd uit twee elementen, namelijk de titel en de omschrijving. Deze moeten zoveel mogelijk aansluiten bij wat een potentiële klant zoekt. Als een bezoeker op zoek is naar een zomerse vakantie in Spanje en er wordt een advertentie getoond met de titel “Vakantie naar Spanje met 20% korting”, dan is het zeer aantrekkelijk om op de advertentie te klikken.

Het is tevens belangrijk wat er onder de advertentietitel komt. De omschrijving zegt iets over de inhoud van de advertentie en moet dat stukje vertrouwen geven om bij het desbetreffende bedrijf de aankoop te doen.

Internetbureaus helpen onnodige klikken te minimaliseren

Externe internetbureaus zoals Webizx internetbureau zorgt voor het rendement uit uw advertentiecampagnes. We zien dagelijks nog betaalde advertenties die niet de uitkomst bieden om een potentiële bezoeker om te zetten in een converterende klant. Uiteraard kunnen verkeerde titels, verkeerde omschrijvingen, verkeerde zoektermen, of geen geoptimaliseerde landingspagina’s daarvan de oorzaak zijn. Het gebeurt ook vaak dat de instellingen en targetmogelijkheden niet goed zijn ingesteld en dat resulteert in enorm veel verliezen op uw advertentiebudget.

Webizx internetbureau zorgt voor de optimalisatie van campagnes en dat onnodige klikken geminimaliseerd worden. De quality score (kwaliteitsscore) van uw zoekwoorden beïnvloedt de posities van de advertenties binnen zoekmachine Google.

Bij hoge kwaliteitsscores kunnen we uw klikken per zoekwoord verlagen, omdat de kwaliteitsscore en kosten per klik de posities van uw advertenties beïnvloeden. Hoe beter de zoekopdracht van de bezoekers aansluiten bij de zoekwoorden en landingspagina’s, hoe groter de kans dat deze bezoeker op uw website een product of dienst koopt, informatie achterlaat door middel van een offerte of nieuwsbrief en dus converteert.

De kwaliteitsscore begint relatief laag, maar wordt door het traject heen steeds beter. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe meer geld u kunt besparen. Internetbureaus weten hoe zij dit effectief en efficiënt moeten aanpakken, zodat u gelijk geld bespaart bij uw eerste advertentiekosten.

Zelf geen tijd kwijt aan de zoekmachine-advertenties

Voor slechts de basis van AdWords bent u al meer dan 100 uur kwijt om het te begrijpen en praktisch toe te passen. Een handjevol ondernemers hebben en nemen de tijd om AdWords-campagnes naar behoren op te zetten om meer rendement uit hun investeringen te halen.

Externe internetbureaus hebben jarenlange ervaring en kennis om direct rendement uit uw advertenties te halen. Bij Webizx betaalt u maandelijks een kleine fee (€95.-) om de eerste periode dagelijks en daarna wekelijks uw campagnes bij te houden en te optimaliseren. Met een paar kleine veranderingen in uw campagnes haalt u die €95.- er zo uit. Gemiddeld behalen wij een conversiepercentage van 35%. Dat betekent dat 1/3 bezoekers converteren in een aankoop.

Laat uw AdWords-campagnes uitbesteden aan Webizx internetbureau

Webizx internetbureau is specialist op het gebied van zoekmachine adverteren. Wij belichten goed uw campagnestructuur, adverteren op basis van gerelateerde advertentiegroepen met ieder zijn eigen zoekwoorden om de conversies te maximaliseren, sluiten zoekwoorden uit die verliesgevend zijn, houden uw kwaliteitsscore van uw zoekwoorden hoog, verbeteren uw advertentieteksten en sitelinks optimaal, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Interesse? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

No Comments Yet.

Leave a comment