Lokaal goed gevonden worden

Lokale zoekmachine optimalisatie

Heeft u ooit Google gebruikt om in uw omgeving wat op te zoeken of iets te vinden? Zoals het zoeken naar een hotel-restaurant of de dichtstbijzijnde slotenmaker? Als uw bedrijf een fysiek adres heeft, zoals een winkel, moet u overwegen gebruik te maken van lokale SEO om nieuwe klanten te krijgen.

Lokale zoekmachine optimalisatie helpt u klanten met behulp van een locatie zoekwoord in hun zoektocht om de dienst te voorzien in een geografische dekking (bijv. website laten maken Noord-Holland). Lokale SEO helpt u om hoger te komen in Google Maps.

Lokale zoekmachine optimalisatie

Hoe kunnen we lokaal goed gevonden worden?

Volgens MOZ.com zijn de belangrijkste lokale zoekmachine optimalisatie ranking factoren:

Local SEO toepassen

Volgens MOZ zijn de belangrijkste onpage signalen: NAP (Naam, adres, telefoon), geoptimaliseerde meta tags en paginatitels en domeinautoriteit zijn de belangrijkste ranking factoren voor lokale zoekmachine optimalisatie.

Nu worden de belangrijkste optimalisatieprocessen omschreven omtrent Lokale SEO:

Verifieer uw Google mijn bedrijf vermelding

Google mijn bedrijf verbindt uw bedrijf met uw klanten. Ga naar Google Mijn Bedrijf en claim uw pagina als u die nog niet heeft. Google zal een verificatiecode naar uw webadres sturen en u kunt eenvoudig deze code invullen en uw bedrijfspagina aanvullen.

Het verificatieproces kan 1-2 weken duren. Zodra uw account geactiveerd is kunt u uw NAP gegevens, categorieën en uw beschrijving invullen. Upload een aantal afbeeldingen en vraag uw klanten om reviews voor uw bedrijf te schrijven.

Google zal uw bedrijfsinformatie aan de rechterkant laten zien.

Gebruik consistent contactgegevens over uw online profielen

Zorg ervoor dat de naam, het adres en het telefoonnummer van elk van uw bemande locaties consistent is over de hele website en op andere websites, zoals Google Mijn Bedrijf, Yelp en Facebook.

Voeg een Google Maps aan op uw contactpagina

Sluit een Google Maps aan op uw website. U kunt de kaart op de contactpagina of in de footer gebruiken.

Voeg een Geo-tag toe om uw locatie te tonen voor de zoekmachines

Indien uw bedrijf locatiegericht is kunt u een Geografische tag in uw header.php zetten. Een gratis tool is de: http://www.geo-tag.de/generator/en.html en wordt dus geplaatst op elke webpagina van uw website.

Ze laten de zoekmachines weten op welke geografische gebieden uw content gebaseerd is.

Optimaliseer de meta tags en pagina content voor lokale zoekwoorden

Meta titel en description tag: voegt uw stad of plaatsnaam toe in uw titel en de meta description tag. Dit kan stimuleren tot meer klikfrequenties voor de lokale zoekresultaten.

Heading tag: Zet uw plaatsnaam in uw H1 tag.

Inhoud van de webpagina: Ook erg belangrijk, maar wordt vaak over het hoofd gezien, om uw locatie binnen de inhoud van uw webpagina op te nemen. Zorg ervoor dat uw website uw locatie toont op zoveel mogelijk plaatsen, maar het moet niet vervelend worden voor de bezoekers.

Logo: Indien mogelijk, optimaliseer uw zoekwoord voor de lokale zoekwoorden.

  • Bewerk het logo bestandsnaam aan de lokale trefwoord;
  • Bewerk de alt-tag van het logo aan de plaatselijke zoekwoorden

Maak een aparte webpagina voor elke locatie

Als uw bedrijf meerdere locaties heeft is het altijd beter om aparte pagina's aan te maken per locatie, met een sterke inhoud. Zo hebben wij bijvoorbeeld per webpagina over de ontwikkeling van een website ook op plaatsnamen gebaseerd. Deze URLS zijn gekoppeld aan de zoekwoorden in de zoekmachines van Google.

Het is belangrijk om duplicate content te vermijden en om uw inhoud per webpagina anders te schrijven. Verander dus niet alleen de locatie, maar herschrijf de gehele tekst. Hier zijn een paar ideeën om uw lokale inhoud uniek te maken:

  • Het toevoegen van getuigenissen van klanten uit elke plaats die uw service gebruikt heeft;
  • Onderscheid maken wat u doet op een locatie, ten opzichte van de andere;
  • Neem deel aan lokale evenementen of sponsor lokale evenementen;
  • Indien van toepassing, bouw een blog gebaseerd op de locaties. Voeg uw stad toe in de meta tags en alt-teksten van uw afbeeldingen.

Verstuur uw website naar de lokale bibliotheken om citaten te krijgen

Een citaat is een online verwijzing naar de naam, het adres en het telefoonnummer van uw bedrijf. Lokale directories ook wel genoemd, zijn een nuttige bron voor het opbouwen van citaten. Deze citaten zijn waardevol, zelfs als ze niet gekoppeld zijn, zolang de NAP-gegevens consistent worden weergegeven.

Als uw bedrijf meerdere locaties heeft moeten de citaten correct wijzen naar de juiste webpagina, die gebaseerd is op een bepaalde locatie. Bijvoorbeeld, een webpagina over een bloemenzaak in Amsterdam moet verwijzen naar een webpagina, zoals: domeinnaam.nl/bloemenzaak-amsterdam/.

U kunt verschillende tools gebruiken om te kijken of deze citaten correct zijn omschreven op de externe webpagina's of te kijken naar die van uw concurrenten.

Vraag uw klanten om reviews te schrijven over uw bedrijf

Recensies van klanten, vooral uit betrouwbare bronnen als Google Mijn Bedrijf, Yelp en Facebook, hebben stevige impact op de lokale rankingfactoren. Ga er niet voor om zoveel mogelijk recensies te krijgen in korte tijd, maar laat het chronologisch verspreiden over de tijd heen.

SEO review schrijven

Zet de locaties in uw social media profielen

Facebook, Twitter, Google Plus, et cetera zijn de meest populaire social media sites die u zou kunnen gebruiken om lokale klanten te benaderen. Vermeld altijd uw contactgegevens en zorg ervoor dat uw contactgegevens in overeenstemming zijn met uw website.

Lokale SEO uitbesteden

Heeft u toch moeite? Bent u een kleine onderneming en is uw bedrijf lokaalgericht? Voor €250.- zorgen wij ervoor dat uw website lokaal goed gevonden wordt. Daarbij doen we het bovenstaande, schrijven we 10 nieuwe teksten en optimaliseren we de huidige webpagina's.

Voor meer informatie verwijs kunt u altijd contact opnemen.

0 Responses

  1. […] zoekwoord nabijheid is belangrijk voor lokaal SEO. Als u bijvoorbeeld een bakker heeft in IJmuiden, dan was het voor de Hummingbird update dat het […]

Leave a comment