100 SEO Tips voor uw website

100 SEO tips voor uw website

Zoekmachine optimalisatie is het op een natuurlijke wijze uw website organisch betere positioneren tegenover uw concurrenten. Uiteindelijk is uw doel om in ieder geval op de eerste pagina te komen en uiteindelijk door te kunnen stromen naar de top drie organische zoekresultaten. In dit artikel leggen wij u de 100 SEO tips uit die u kunt toepassen voor uw eigen website. Het vergt soms wel wat (technische) kennis, maar we proberen u door middel van externe verwijzingen en eigen voorbeelden het uitgebreid uit te leggen.

De 100 SEO tips zijn onderverdeeld in 6 elementen:

  1. On-page SEO
  2. Zoekwoordenonderzoek
  3. Technische SEO
  4. Video SEO
  5. Overige SEO
  6. Linkbuilding SEO

 

On-page SEO tips

Voeg latent semantic indexing zoekwoorden (LSI) toe

Latent semantic indexing zoekwoorden zijn synoniemen en dicht gerelateerde zoekwoorden op de zoekwoorden die u heeft ingetypt. En wanneer u deze zoekwoorden meepakt in uw content strategie, weet u zeker dat zoekmachine Google weet waarover uw content over gaat. U kunt deze LSI-zoekwoorden vinden onderaan de pagina:

LSI zoekwoorden

Creëer unieke titels voor elke pagina

Het is zeer belangrijk om voor elke webpagina een unieke titel en meta description te schrijven. Op die manier kan Google exact zien waar elke webpagina precies over gaat.

Voeg Longtail zoekwoorden toe aan uw titels en meta descriptions

Laten we zeggen dat u goed gevonden wilt worden op: “rode schoenen”. U kunt dan heel simpel dit zoekwoord in uw title tag zetten, maar het is slimmer om uw title tag te optimaliseren voor bijvoorbeeld: “goedkope rode schoenen”.

Experimenteer met alleen uw zoekwoord in uw URL

kleine URLs zijn beter dan lange URLs voor SEO. En helemaal beter om uw zoekwoorden waar u goed op wilt ranken achter uw domeinnaam te doen.

Vergeet zoekwoorden dichtheid, maar focus u op zoekwoorden frequentie

Uw zoekwoorden spammen heeft negatieve gevolgen voor uw ranking op dat zoekwoord. Google ziet heel goed of u uw teksten schrijft voor bezoekers, of puur om alleen goed gevonden te worden. Gebruik uw zoekwoord ongeveer 3 tot 5 keer in uw teksten.

Creëer een privacy policy op uw website

Het is niet direct een rankingfactor, maar bezoekers zien een website met een uitgebreide privacy policy toch als een legaal en betrouwbare website.

Voeg zoekwoorden synoniemen in H1 en H2 tags

Wat ik vaak doe is mijn hoofd zoekwoord gebruiken in mijn H1 and H2 tag. Maar als ik het idee krijg dat ik teveel mijn zoekwoord gebruik, dan zet ik dat zoekwoord om in een synoniem. Dus als ik mijn webpagina wil optimaliseren voor “zoekmachine optimalisatie” en dan kan ik daar een synoniem voor plaatsen als “SEO”.

Houd uw titel onder de 60 karakters

Het is vandaag de dag belangrijk om uw titels van webpagina's onder 600 pixels te houden. Op die manier worden zij dan niet door Google onderbroken. Onder de 60 tekens zorgt ervoor dat in 99% van de gevallen uw titels niet onderbroken zullen worden.

Een blog? Zorg voor social share buttons

social_share buttons implementeren

Optimaliseer E-commerce product Pagina's als blog berichten

Bijvoorbeeld, voeg uw hoofd zoekwoorden een paar keer toe. Gebruik LSI zoekwoorden. En als het kan, publiceer meer dan 1000+ woorden als informatie over uw productomschrijvingen. Voor meer informatie? Verwijs ik u door naar E-commerce SEO.

Optimaliseer uw homepagina voor conversies

De homepagina is het centrum van uw website, maar vaak beperkt gericht op conversies. Maak duidelijke call-to-actions en help uw bezoekers navigeren door uw website. Dit zorgt voor een hoge dwell time en lage bouncerate.

Publiceer lange content

Verschillende studies hebben een correlatie aangetoond tussen lange content en hogere zoekposities. Dat komt omdat Google dan meer de kans krijgt om een webpagina goed te begrijpen.

lange content voor SEO

Voeg uw zoekwoorden begin uw titels toe

Zoekmachines geven meer waarde aan zoekwoorden die vooraan de titel staan. Dus, wanneer het mogelijk is, is het verstandig om uw zoekwoorden vooraan de pagina te
zetten:

Zoekwoorden vooraan in de pagina

Herschrijf bestaande content

Uit onderzoek blijkt van Hubspot dat het vernieuwen en herschrijven van bestaande content leidt tot meer bezoekersvolume:

content vernieuwen SEO

Vervang “gepubliceerd op” met “laatst geüpdatet op”

Oude berichten worden niet vaak meer gelezen, omdat ze gezien worden als niet meer interessant. Maar als u duidelijk aangeeft dat u ook deze berichten up-to-date houdt, dan blijven zij interessant.

Gebruik “jump links” om interne sitelinks te krijgen

Interne sitelinks zijn een van de beste manieren om uw CTR van uw organische zoekresultaten te verbeteren. En Google gebruikt “jump links” als ankertekst in de organische zoekresultaten:

hoe voeg je jumplinks in

Hoe u deze kunt toevoegen aan uw content? Klik dan hier

Gebruik Google Search Console om title tags kwesties te optimaliseren

Google wilt unieke paginatitels en via Google Search Console en dan op het kopje HTML verbeteringen is het heel makkelijk om deze op te zoeken en te optimaliseren:

HTML verbeteringen

Gebruik afbeeldingen met ALT-tekst

Afbeeldingen kunnen goed van pas komen om uw content gebruiksvriendelijk te maken, ook voor het lezen. Makkelijk lezen houdt in dat gebruikers makkelijk door uw webpagina kunnen bladeren en niet alleen maar teksten kan zien. Google houdt rekening met de gebruikerservaring van bezoekers, waaronder dwell time erg belangrijk is.

Afbeeldingen optimalisatie

Gebruik externe links

Linken naar andere websites helpt. Het moet wel passen binnen de context en de ankertekst moet overeenkomen met de URL. Dit blijkt uit de woorden van Google en uit toegepast onderzoek.

Gebruik korte URLs

Korte URLs zijn beter voor gebruikers en zoekmachines.

URL schone links SEO

Gebruik bijvoeglijke naamwoorden in uw paginatitels

Iemand die zoekt voor voetbalschoenen zal waarschijnlijk zoeken op “beste voetbalschoenen” of “voetbalschoenen reviews”.

Gebruik uw zoekwoord in de eerste 100 woorden

Dit is een oldschool on-page SEO tactiek dat weinig verschil maakt. Maar om het gewoon te doen kan geen kwaad. Wij doen het ook nog steeds. Plus, als een bezoeker zijn ingetypte zoekwoord bovenaan de content ziet staan is hij of zij eerder geneigd om te beginnen met lezen.

Schrijf ALT-teksten in uw afbeeldingen

ALT-teksten vertellen waar de afbeelding over gaat. Google gebruikt meta-data om deze afbeeldingen te lezen, waaronder het opslaan van het bestand (JPG, JPEG, etc.) en ook belangrijk de ALT-tekst, die moet samenhangen met de content en uw hoofd zoekwoord waarop u goed gevonden wilt worden.

Zoekwoorden SEO

Google trends voor uw zoekwoordenanalyse

Gebruik Google Trends, voordat u beslist welke zoekwoorden u wilt gebruiken. Sommige zoekwoorden zitten namelijk op een dood spoor.

Kies zoekwoorden met commerciële waarde

Als ik begin met een zoekwoordenanalyse dan vind ik twee zaken belangrijk:

  • Zoekvolume;
  • Concurrentie.

Via de Google zoekwoordenplanner zoek ik naar zoekwoorden met een hoge Cost per Click-bod. We kunnen ons wel teveel focussen op zoekwoorden met lange concurrentie, maar kunnen ook zoekwoorden zijn die helemaal niks opleveren.

SEO zoekwoorden vinden

Haal belangrijke zoekwoorden uit boeken

In boeken komen veel belangrijke zoekwoorden terug:

SEO zoekwoorden uit boeken

Vind zoekwoorden ideeën op Wikipedia

Ook Wikipedia biedt u uw zoekwoorden aan:

Wikipedia zoekwoorden

Laat zoekmachine Google u helpen met zoekwoordenanalyse

Worden ook wel 'wildcards' genoemd, maar helpt bij het utizoeken van longtail zoekwoorden:

Wildcards zoekwoorden

Optimaliseer uw zoekwoorden met de posities #7-15

Via Google Search Console kunt u heel makkelijk uw zoekwoordenposities in zien. De zoekwoorden met de posities tussen 7 en 15. Gebruik linkbuilding om deze zoekwoordenposities te boosten.

Google laat u correlatie zoekwoorden zien

Met Google correlate kunt u heel gemakkelijk of twee worden samen correleren. Of ze vaak samen worden gebruikt:

Google correlate

Gebruik Amazon zoekwoorden voor e-commerce websites

Amazon helpt u bij het vinden van long tail zoekwoorden voor e-commerce websites, zoals een webshop.

Gebruik interne zoekopdrachten op uw website om uw zoekwoorden te optimaliseren

Bezoekers op uw website kunnen door middel van een zoekbalk zoeken naar producten of diensten. Gebruik deze resultaten om zoekresultaten te optimaliseren en de gebruikerservaring te verbeteren.

Gebruik Keywordtool.io voor zoekwoorden suggesties

Gebruik Keywordtool.io voor suggestieve zoekwoorden:

Zoekwoorden tool

Technische SEO Tips

Bekijk regelmatig de crawlfouten in Google Search Console

In Google Search Console onder het kopje crawlfouten kunt u de huidige status vinden van het crawlbudget van Google. Bekijk deze statistieken minstens een keer per maand.

Bekijk Google Search Console maandelijks 3 keer voor fouten en errors

Bij een van onze klanten kregen we te horen dat zij problemen hadden en dat de organische zoekresultaten in een keer flink gedaald waren. Via Google Search Console kregen zij de melding dat zij een penalty hadden gekregen. Tip: bekijk wekelijks Google Search Console.

Maak een XML Sitemap en een HTML Sitemap

Sitemaps helpen Google om uw webpagina's te vinden en tevens ook te indexeren. Als u nog geen van beide sitemaps heeft, begin ze dan direct te aan te maken en voeg ze toe aan Google via de Google Search Console.

Herschrijf duplicate content

Duplicate content is dubbele inhoud op uw website. Duplicate content geeft geen directe problemen, maar heeft wel gevolgen dat de webpagina met duplicate content minder goed rankt. Via deze website kunt u uw duplicate content opsporen en aanpassen.

Ontwijk duplicate content met canonical URLs

Wanneer u een webshop draait met honderden producten, dan bestaat de kans dat u enorm veel duplicate content heeft. Het is dan soms onvermijdelijk. En zoals we besproken hebben, geeft duplicate content indirect SEO problemen. We raden dan ook aan om canonical URLs toe te passen.

duplicate content vermijden

Op deze manier geeft u de webpagina de totale scoringskracht van SEO.

Bekijk of uw 301-redirects goed zijn toegepast

Via Google Search Console kunt u gemakkelijk zien of uw webpagina op de juiste wijze correct geredirect wordt naar een pagina. De 301-redirect stuurt automatisch een webpagina door naar een andere webpagina als deze ingezonden wordt. De 301-redirect is een definitieve verhuizing.

Bekijk of uw website mobielvriendelijk is

Bekijk de mobielvriendelijkheidstest in Google. Sinds april 2015 is Google serieus de mobiele zoekresultaten gaan indelen op mobielvriendelijke websites en niet mobielvriendelijke websites.

Fix HTML kwesties en fouten

Google gebruikt de HTML-kwesties niet als direct ranking factor, maar een schone HTML code heeft positieve gevolgen voor het indexeren van webpagina's.

Implementeer SSL (maar niet alleen voor SEO)

Uit onderzoek van MOZ blijkt dat het toevoegen van SSL beveiligde verbinding causaal gaat met 30% meer traffic.

Investeer in uw hosting

Een slechte of goedkope hosting gaat gepaard met een langere service response time. En de laadtijd van een website heeft direct gevolgen voor uw organische posities in Google.

Maak uw website mobiel responsive

Het mobiel responsive maken van uw website zorgt ervoor dat uw website op elk resolutiescherm goed te lezen is. Google vindt het belangrijk dat een website gebruiksvriendelijk is. Via de handleiding van responsive design van Google kunt u enkele ideeën praktisch zelf toepassen.

Noindex dynamische URLs

Dynamische URLs worden geïndexeerd door zoekmachine Google. Deze URLs bevatten veel duplicate content en mocht u er een treffen, zorg er dan even voor dat u daar een Noindex tag op plaatst. Het verschil tussen een dynamische URL of een statistische URL vindt u hier.

Bekijk periodiek uw Robot.txt file

Soms ziet u via de Robot.txt file geblokkeerde webpagina's die u niet geblokkeerd wilt hebben of andersom. De enige manier om dat te checken is door uw robot.txt file elke maand te checken. U kunt heel gemakkelijk een robot.txt file aanmaken via Google Search Console. Zo kwamen wij op onze website erachter dat er extra files zijn gemaakt door een externe cache partij en deze niet mee wilden nemen in de indexatie. Dan kunt u deze files uitsluiten in uw huidige robot.txt file.

robot.txt file

Sluit slecht presterende e-commerce productpagina's uit de index

Het is beter om slecht presterende productpagina's uit te sluiten. Een bedrijf die 11k productpagina's heeft uitgesloten van de index zag een enorme organische groei van 31%.

Verbeter de snelheid van uw WordPress blog

Snelheid is een serieuze en belangrijke ranking factor. De WP rocket plugin helpt u al een groot deel van de optimalisatie van uw snelheid. Zet een voor een de functies aan om te kijken wat het met uw website doet.

Verbeter uw afbeeldingen zonder de kwaliteit daarvan te verliezen

In sommige gevallen vertraagt uw afbeeldingen in 75% van de gevallen de laadtijd van een webpagina. Belangrijk om deze afbeeldingen te optimaliseren en kleiner te maken. U kunt ze via Photoshop of andere online programma's optimaliseren.

Zet alle domeinnamen samen in uw Google Search Console

Het is sinds kort mogelijk om uw properties te beheren onder een property. In dit geval dus bijvoorbeeld:

  • http://domeinnaam.nl
  • www.domeinnaam.nl
  • http://m.domeinnaam.nl
  • enzovoort.

 

Denk goed na over uw websitestructuur

De websitestructuur is belangrijk voor de navigatie van uw bezoekers en dat Google de website goed kan crawlen. Als u bijvoorbeeld 100 webpagina's heeft geregistreerd en Google vindt maar 40 geïndexeerde webpagina's, dan is vaak de websitestructuur niet in orde. Voor meer informatie hierover verwijs ik u naar een andere blog.

Gebruik Google Pagespeed Insights tool

Bekijk welke optimalisatie punten opgelost moeten worden via Google Pagespeed Insights. Dit vergt vaak technische kennis en kunt u bijvoorbeeld eenmalig door een bureau als Webizx laten doen.

snelheid website verbeteren

Gebruik Google Search Console om duplicate content en dubbele title tags te achterhalen

Google wilt dat u geen dubbele inhoud gebruikt, dus ook niet in uw paginatitels, ook al scoren bepaalde paginatitels enorm goed.

Gebruik GTMetrix voor verdere paginasnelheid optimalisatie

Google Pagespeed Insights optimaliseer alleen uw broncode van een webpagina. Wilt u echt betere optimalisatie in uw paginasnelheid, dan moet u ook kijken naar factoren, zoals: server, plugins en CDN. Via deze tool komt u hier achter.

snelheid website optimaliseren

Gebruik SEO Browser om te zien hoe zoekmachines uw website zien

Een zoekmachine ziet een website heel anders dan gebruikers op uw website zien. Via SEO Browser kunt u een paar webpagina's inzien. Voor een uitgebreide update dient u een pakket te kopen ($9,99).

Gebruik Website Penalty Indicator om te zien of uw website gevaar loopt op Google penalty's

Als uw rankings en zoekvolume ineens een flinke val hebben gemaakt, kan dit komen doordat Google een penalty heeft gegeven. U kunt dit controleren door uw website te analyseren via de tool: website penalty indicator.

Gebruik uw website op verschillende mobiele apparaten

Gebruik uw website op verschillende resolutieschermen. Dit kunt u doen door via uw rechtermuisknop in Google Chrome te klikken, dan op “inspecteren” en door naar dit icoontje:

mobiele website optimaliseren

mobiele website optimaliseren

Het oog ziet namelijk altijd nog kleine mankementen om de gebruiksvriendelijkheid van de mobiele website te optimaliseren.

Creëer een Video sitemap

Beheert u veel online video's op uw website? Maak dan een aparte Sitemap aan voor video's. Dit is tevens ook mogelijk voor afbeeldingen. Zo weet u zeker dat zoekmachine Google deze bestanden op de juiste wijze indexeert. Voor het creëren van een video sitemap verwijs ik u door naar de video sitemap creator van Yoast Plug-in.

Video SEO tips

Voeg transcripties in video's toe

Extra tekst op een webpagina zorgt ervoor dat Google tegelijkertijd de inhoud van de video begrijpt.

Creëer lange video's

Langere video's zorgen voor een langere sessie-tijd. Wat Google hierover zegt:

“The algorithm for suggesting videos includes prioritizing videos that lead to a longer overall viewing session over those that receive more clicks.”

Embed uw video's in blogs

Als u uw video via YouTube heeft geuploadt dan kunt u deze embedden via YouTube, waaruit een code verschijnt. Dit boost uw rankings.

Embed uw video's in “guest posts”

Embed ook uw video's in blog posts op andere websites.

Creëer nieuwe zoekvolume via online communities

Via YouTube kunt u uw bereik enorm boosten. Maar als u maar een abonnees heeft wordt het heel moeilijk. Via online communities kunt u heel makkelijk uw video online plaatsen en waarde creëren.

Voeg uw video zoekwoord toe in uw video file

Google heeft nog steeds moeite met het feit waar een video over gaat. Door de file aan uw zoekwoord toe te passen helpt u dus Google een beetje.

Maximaliseer video indexatie door deze video's bovenaan de webpagina te plaatsen

Heeft u een webpagina waar de content grotendeels uit een video bestaat? Zorg er dan voor dat deze bovenaan de webpagina staat. Video's bovenaan de webpagina worden eerder geïndexeerd dan video's die onderaan de pagina staan.

Optimaliseer rond “video zoekwoorden”

Wilt u uw video's bovenaan de organische resultaten hebben? Dan moet u meerdere zoekwoorden rondom uw hoofd zoekwoord targeten en optimaliseren.

Promoot uw video-content ook via e-mail

Uw e-mail klantenbestand zijn vaak de bezoekers die uw content waarderen. Een goede video zorgt voor een deelactie vanuit deze potentiële klanten. Deel ze dan ook met regelmaat via uw e-mail.

Vraag gewoon om een bericht te delen aan het einde van uw video

Vraag netjes om een video te delen via zijn of haar sociale kanalen. Dat resulteerde bij ons voor 3-5x meer likes.

Gebruik end-slates in uw video

End-slates komen meestal aan het einde van een YouTube video. Dat zijn doorverwijzingen of vragen om abonnee te worden via dat filmpje:

end slates video SEO

Optimaliseer uw video met Open Loops

Bekijk welke video's veel worden bekeken, waarin welke seconde zij afhaken, of afspeellijsten bekeken worden, en of de titels en beschrijvingen goed aanslaan, enzovoort.

Optimaliseer uw kijktijd en zendtijd

Gebruik annotaties om naar andere video's in uw afspeellijst te linken. En gebruik end-slates om mensen aan te moedigen meer van uw video's te zien.

Gebruik YouTube-suggest om nieuwe zoekwoorden te vinden

Gebruik de YouTube zoekbalk om nieuwe zoekwoorden te vinden.

Youtube suggest zoekwoorden

Schrijf lange beschrijvingen voor uw YouTube video's

Lange beschrijvingen kunnen Google helpen waarover de video gaat. Dus wij raden u aan om minimaal 250 woorden te gebruiken bij uw video content.

Overige tips

Hierin nog enkele belangrijke SEO tips die u zeker niet moet vergeten:

  • Koppel uw belangrijkste webpagina: de homepagina aan de Google+ pagina van uzelf of uw bedrijf, en leg de koppeling ook terug in het Google+. Doe dit met de rel=”publisher” tag.
  • Niet onbelangrijk is om de berichten, die u via Google Search Console krijgt, zo tijdig mogelijk te lezen.
  • Bestudeer websites van concurrenten en doe op zijn tijd een concurrentieanalyse. Wij hanteren hier altijd drie maanden.
  • U kunt een periode Google AdWords gebruiken om te kijken welke zoektermen leiden tot conversies. Deze beter-renderende zoektermen kunt u dan gaan optimaliseren voor de organische zoekresultaten.
  • Maak gebruik van semantische schema's, door middel van Microdata, RDFa of JSON-LD. Deze toevoegingen kunt u terugzien door met name reviews, evenementen, etc) U kunt ze in de HTML-tekst toevoegen en verrijkt de organische zoekresultaten.

reviews goed voor SEO

Voor meer informatie over JSON-LD, kunt u ons e-mailen. Wij sturen u een simpele handleiding, waarin deze semantische toevoegingen stap voor stap wordt uitgelegd en hoe u deze zelf kunt toevoegen.

  • Gebruik de rel=”prev” en rel=”next” bij bladerpagina's. Als uw blog uit meerdere pagina's bevat dient u deze tags toe te voegen om alle SEO-kracht te bundelen in de 1e pagina.
  • Gebruik het minteken (–) als scheidingsteken in uw URLs.
  • Neem broodkruimelpaden op, op uw webpagina's:

breadcrumbs Yoast

  • Let goed op dat u de robots-metatags goed in uw html-code toepast. Kijk in uw html-code of de content=”index,follow” correct wordt toegepast.
  • Maak geen gebruik van frames. Google geeft aan dat zij deze iframes niet altijd correct kunnen lezen en niet optimaal scoren in zoekmachines.
  • U kunt Facebook specifieke informatie toevoegen in de meta descriptions van uw webpagina's. Via het Open Graph Protocol van Facebook verbetert dit mogelijk uw vindbaarheid in de zoekmachines van Facebook.
  • Het is handig om de rankings van uw zoekwoorden maandelijks te rapporteren en bij te houden.
  • Analyseer welke webpagina's geleid hebben tot de meeste conversies. Investeer in de belangrijkste conversie zoekwoorden en optimaliseer.
  • Indien u bepaalde webpagina's meer scoringskracht wilt geven, omdat bijvoorbeeld het een belangrijkste dienst of product voor u is, kunt u deze webpagina meer scoringskracht geven door middel van cross linking. U linkt
  • Intern vanuit een hoger niveau van een webpagina door naar de webpagina die u meer scoringskracht wilt geven.
  • Wees alert op nieuwe zoektermen. Schrijf goede artikelen op nieuwe zoektermen, die u bijvoorbeeld via Google Alerts in de gaten houdt.
  • Maak KPI's aan en noteer de belangrijkste parameters van uw website, bijvoorbeeld het aantal geïndexeerde pagina's, Pagerank, Domain authority, en de ranking van uw tien belangrijkste zoektermen.
  • Indien u van plan bent om uw website te verhuizen naar een ander domein, dan dient u dit kenbaar te maken via Google Search Console.
  • Indien u ervoor kiest om uw website voor onderhoud tijdelijk offline zet, meld daar dan een 503-code (Service unavailable) met een “retry-after” header, waarin u kunt aangeven hoelang het onderhoud zal duren.
  • Analyseer welke webpagina's slecht presteren in Google Analytics aan de hand van uw belangrijkste KPI's en optimaliseer deze.
  • Vermijd teveel advertenties of call-to-actions boven de vouw van een webpagina.
  • Zorg ervoor dat uw contact informatie duidelijk in de footer staat of goed vindbaar is voor uw bezoekers.
  • Als u gebruik maakt van lokale SEO, voeg dan uw adres toe in uw webcontent.
  • Gebruik WWW of geen WWW. Het maakt niet uit welke u kiest, maar u moet zeker zijn dat u een van deze twee kiest in Google Search Console of in uw .htaccess file.
  • Analyseer uw concurrenten op titelconcurrentie. Zoek in Google: allintitle:”uw zoekwoord”om te zien wat anderen in hun paginatitel hebben gezet.
  • Analyseer uw click-through-rate. Pak alle webpagina's aan in Google Search Console die een CTR lager dan 4% hebben. En optimaliseer zo steeds omhoog.
  • Zet uw merknaam achteraan uw paginatitel. Bent u een van de grotere merken op dat zoekwoord in uw product of dienst, en heeft u door de jaren heen veel vertrouwen gekweekt in uw branding, zet dan uw merknaam vooraan de paginatitel.
  • Minimaliseer stop woorden. Minimaliseer woorden als: een, en, is, op, van, of, het, was en met.

 

Linkbuilding SEO tips

Zoekmachine optimalisatie kunnen we indelen in drie facetten, namelijk: content, techniek en autoriteit. In dit artikel zijn enkele SEO tips gegeven voor content en techniek. Uiteraard zijn er nog veel meer, maar met deze tips kunt u al redelijk ver komen in de organische zoekresultaten.

Voor uitgebreide autoriteit SEO tips, of te wel linkbuilding SEO kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen. Als u vraagt naar SEO linkbuilding tips krijgt van ons een PDF-bestand met daarin 50 goede SEO linkbuilding tips, waarmee u direct aan de slag kunt.

No Comments Yet.

Leave a comment